Cengiz Han İzle
 

189,767 Kez izlenmiş

114 Yorum Yapıldı

yerli-film

IMDB Puanı: 7.4/10
Yapım: 2007 ~ Almanya , Kazakistan , Moğolistan , Rusya
Tür: Biyografi , Dram , Romantik , Savaş , Tarih
Oyuncular: Tadanobu Asano , Honglei Sun , Amadu Mamadakov , Khulan Chuluun , Aliya
Yönetmen: Sergei Bodrov
Senaryo: Sergei Bodrov , Arif Aliyev
Yapımcı: Sergei Bodrov , Sergei Selyanov , Anton Melnik
Görüntü Yönetmeni: Rogier Stoffers , Sergei Trofimov
Görüntü Yönetmeni: Altan Urag , Tuomas Kantelinen
Dağıtım: Chantier Film



Filmin Websitesi: http://mongol.ctb.ru/site/en/
Süre: 2 saat
Gösterim Tarihi: 14 Mart 2008 (Türkiye)
Konusu: “Moğol” üçlemesinin ilk filmi olan CENGİZ HAN, genç Timuçin’in savaşarak esaretten kurtuluşunu ve dünyanın yarısını ele geçiren uçsuz bucaksız Moğol İmparatorluğu’nun kurucusu olan Cengiz Han ünvanına sahip oluşunu konu alıyor.
Esugei Kağan dokuz yaşındaki oğlu Timuçin ile Moğol bozkırlarında Merkit boyuna gelin seçmeye giderler. Böylece Esugei Kağan Merkitlerle yıllarca süren düşmanlığa bir son verip barış sağlayabilecektir. Ancak Timuçin yolda dinlenmek için durdukları bir kabileden eşini seçer. Bu durum Merkitler ile yapılacak barışa engel olur.
Part1

Part2

Part3

Part4

Part5

Part6

Part7



(85%) (5%) (10%)
2027 Oy Almış
114 Yorum Var
  1. pistolero diyorki : 30 April 2011

    gercekten harika yapmıslar mutlaka izleyin

  2. Brave Heart diyorki : 01 May 2011

    izLemiştim çok güzeL bir fiLm.. ders çıkarıLacakda bir fiLm..

  3. ozi diyorki : 01 May 2011

    bizim ihtiyacımız olan bu ve bir gün bu türkiyenin başına gelecek yani dünyanın efendiliği bu genlerimizdevar

  4. seko diyorki : 01 May 2011

    ey TÜRK
    üstte gök çökmedikçe
    altta yer delinmedikçe
    senin ilini ve töreni
    kim bozabilir..
    izlede feyz al..

  5. seko diyorki : 01 May 2011

    bir gün çin seddinin önünde buluşacagız..ne mutlu TÜRKÜM diyene..

  6. eriknl diyorki : 01 May 2011

    izlenir cok ilgic izleyenler beyeneceginden emin olsun harika bir flim

  7. Burak diyorki : 01 May 2011

    dandik

  8. mervan diyorki : 01 May 2011

    cengizhan turk degilki bay ozi:)dünyanın efendiliği genlerinde varmis.:))sanki cok iyi bir seymis gibi soyluyon bide.insan olmak cagdas bir insan olmak daha onemli.ve cengizhan turk degil arastir ogren.:)))

  9. bir genç diyorki : 01 May 2011

    ozi bir yanlışını düzelteyim istedim moğollar türk değil :) gengshan da türk değil … Türkler kuraklık ve moğolların baskısı üzerine göç etmişlerdir…

  10. demhat diyorki : 01 May 2011

    guzel film ama hic savas sahnesi yok bence izlemeyin derim karar qizin :)

  11. hanoglu diyorki : 01 May 2011

    sonunu beklemekten yoruldum amaa degdi gibi sanki güzel paylaşım geçen emege saglık..???

  12. _CAMOKA_ diyorki : 01 May 2011

    …en az 4-5 sefer izledim…simdi yine izledim…:)…dehset otesi bi film…halen seyretmeyen warsa durmasin seyretsin…;)..

  13. murat diyorki : 01 May 2011

    etkileyicigerçekten.

  14. Serdar35 diyorki : 01 May 2011

    Tarihi filmkolikler izlemenizi şiddetle tavsiye ederim ibretlik bir film :D

  15. Erol diyorki : 01 May 2011

    Mukemmel bir film. Goruntu, icerik, kendini izlettiren profesyonel bir film olmus.
    Ne yazik ki tarihe cok acimazsiz olarak gecmis, psikolojik olarak bakildiginda donemin acimasizligi bunda etkili olmus demekki.

  16. sanane diyorki : 01 May 2011

    ozi

    bir kisi var OSMAN PAMUKOGLU ama ne yazikki avrupali ve abd bunu gorup dikkat edin diyorlar bizim yandaslar hemen hemen hic bir yerde bu hepar i gostermiyorlar ama biz goruyoruz merak etmesinler baraj maraj yok direk meclisteyiz :)

  17. yakışıklı diyorki : 01 May 2011

    türkler geçmişte çağ açtı ve çağ kapattı şimkide aynısı olacak bu çağı biz kapaltacaz ve yeni çağı biz acacağız

  18. Timuçin Cengizhan diyorki : 01 May 2011

    KESİNLİKLE TAVSİYE EDERİM… ÇOK GÜZEL ÇEKİM VE GÖRSELLİKLERLE TARİHİ GÜZEL BİR AŞK HİKAYESİ:)))

    KADININ SEÇTİĞİ BİR ADAM İLE MOĞALLARIN BAŞI OLAN CENGİZHAN….

  19. xXx diyorki : 01 May 2011

    superdıııııııııııııııııııııııııııııııııı

  20. masum diyorki : 01 May 2011

    GÜZEL ama sanki biraz basit..
    Savas sahnelerine agırlık vermemişler..

    Filmin adı: Cengizhanın cektiği acılar olsa daha iyi olurmuş :D

  21. FEYYAZ diyorki : 01 May 2011

    GÜZELDİ…

  22. seniz diyorki : 01 May 2011

    ıyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

  23. meto diyorki : 01 May 2011

    güzel filim,sıkıcı değil tavsiye ederim.

  24. harun diyorki : 01 May 2011

    moğolların bile tarihteki yerini film yaptılar.ama biz türklerin şanlı gecmişini, zaferlerini, kahramanlıkları filme dökecek tek bir film yapılmıyor.bende buna yanıyorum…sadece istanbulun fethini film yapsalar hasılat rekorları kırar eminim…….bu film de etkilendiğim tek olay kadının erkeğine olan sadakati.

  25. seko diyorki : 01 May 2011

    Efsaneler, Cengiz Han’ın soyunu (tıpkı Türkler’in Bozkurt Destanı’nda olduğu gibi) Bozkurt’a bağlar. Eğer Cengiz Han Moğol olsa idi efsaneler onun soyunu kurda değil köpeğe bağlardı; çünkü Moğol geleneğinde kurt değil köpek önemlidir ve Moğol kültüründe Cengiz Han’dan önce kurt önem taşımamaktadır.
    filmdede bozkurtu izlediniz..

  26. volkan diyorki : 01 May 2011

    bunun ikinci bölümü ne zaman ya, üçleme dediler hala ortada yok

  27. ALCARIN26 diyorki : 02 May 2011

    Cengiz Han ın hayatı bu mu yani,yuhhh, bu kadar yanlış olur.Timucin acımasız ve kana susamıs biri bu kadar romantik anlatılır.Ya kendi kardesini(bekter) öldürmüş bir mogol(haklı ama)…Osmanlıda Timucin gibi olsaydı suan Tüm Dünya hem müslüman hem de TÜRK olurdu;)..

    ..izleyin ama fazla inanmayın…..

  28. thunderbolt diyorki : 02 May 2011

    bız arkadaslara bır tarıh ogretmenı olarak uyarma ıhtıyacı duydum mogollar turk degıldır asyanın ayrı bır ırkıdır turklerle tek benzerlıgı bozkır kulturudur he bu arada sunuda belırtelım uygur devletını boyundurugu altına alınca uygurlar yerlesık bır kultur oldugu ıcın dogal olarak gocebe bır kultur olan mogol kulturunu etkılemız hatta uygurlara yakın yasayan mogolların turkleemesını saglamıstır.ancak bu durum tıpkı cın kulturu ıcınde yasayan turkler ne kadar cınlı ıse mogollarda o kadar turktur bakıs sıze kalmıs

  29. thunderbolt diyorki : 02 May 2011

    bu arada bazı arkadaslara ınsanlar hangı kıtapları okutuyor yada ızledıklerı fılmlere mı ınanıyorlar bılmıyorum ama akademık olarak turklerın kuzeye goc hareketlerınde mogolların bır etkısı yoktur çin baskısı ve azalan kaynaklardır.mogollarla uzaktan yakından bır alakası yoktur ama hulagu hanın anadoluyu yerle bır ettıgını ve anadolu selcuklu devletının yıkımında basrol oynadıgını aynı zamanda osmanlı devletının kurulus donemınde mogollara(il hanlı devleti)vergı verdıgını hatırlaıtırım hatta osman beye aıt ılk parada mogol sembollerı vardır sebebı mogollukla alakalı degıl ekonomık olarak mogollara baglı olması ve vergı vermesındendır.mogollarla ılıskı bundan ıbarettır baska da bır sey yoktur yagmacı bır toplumdur yerlesık duzen yada kalıcılık dıye bır sey sozkonusu degıldır yokederler.hatta donemın onemlı tarıhcılerı mogolların olmadıgı yerlerde panayırlar kurulur eglenceler olurdu eger oradan mogollar gecmısse sadece orda cakallar ve kargalar kalmıstır onlarda leslerı yemege gelmsıtır

  30. cihan diyorki : 02 May 2011

    güzel bi flim izlemenizi tavsiye ederim … harun kardeşim onunda zamanı gelicek …

  31. akabe diyorki : 02 May 2011

    FİLM GÜZELDİ TŞK

    cengiz sarı ırktandır moğollar turk degıldır hülağü gibi oda moğoldur türklükle alakası yoktur fakat torunu batuhan türkleşmiştir ve müslümanlaşmıştır o yüzden cengiz ölünce altınordu devletinde istiklalini ilan edip karakuruma dönmedi/ ırkların tesalübüyle yanı zayıf ırk hakim ırkın içinde yok olur / bu gün moğollar 2 mılyon nufusu vardır türklerle moğollar farklı ırktır türkçemize harf inklabıyla bir çok moğolca kelıme almışız kamutay sayıştay yargıtay vs gibi araplaşmanın kuranı kelımelerin yerıne moğolcadan kelımeler koydular vs vs

  32. cavus diyorki : 02 May 2011

    10numara fılm 10

  33. SiMuRG diyorki : 02 May 2011

    Güzel, direk izle

  34. serkan diyorki : 02 May 2011

    Moğollar Türk değildir arkadaşlar. Ama keşke bir Türk boyuda onlar olsaydı..

  35. 33_33 diyorki : 02 May 2011

    moğollar türklerle akrabadır tıpkı amca oğlu gibi.moğollara türk değil demek ıhanet olur.

  36. alperen diyorki : 02 May 2011

    ey TÜRK
    üstte gök çökmedikçe
    altta yer delinmedikçe
    senin ilini ve töreni
    kim bozabilir..
    izlede feyz al..

  37. muroo diyorki : 02 May 2011

    bence cok sacma olmus…

  38. Alev diyorki : 02 May 2011

    Film, bence kendine özgü, çok özel bir “sinema dili”ni yakalamis, iyi de islemis… Uçsuz bucaksiz bozkirlarda, insan (aile-çocuk) ve tabiat sevgisi çok iyi anlatiliyor. Hareketli sahnelerin (savas, vb.) çekimleri de son derece güzel. Ben çok begendim, emegi geçen herkese tesekkürler… :)))

  39. sepla diyorki : 02 May 2011

    Tarih Bilmeyenler Biraz daha arastirsin..Tanri kelimesinin tengri den geldigini mavi gökte bilinmeyene türklerin inandigini ve göcebe yasadigini kavim kavim oldugumuzu mogollarla yabanci olmadigimi aslinda koydugu yasalardan anlamaliydiniz….

  40. HasanKadir diyorki : 03 May 2011

    Tarihte biz türklerin dip noktası bilinmemektedir. Çünkü orta asyadan göç eden kavimler sıra sıra göç etmişler. Ör. İskender İmparatorluğu varsayımlara göre balkanlara göç etmiş yunan kültürü ile bezenmil güzel türkler denen türk kökünden geldiği var saydıgımız bır durum. Türkler göçebe yaşantılarından ötürü hangi kavmin ne zaman ne sekilde nereden geldiği sadece tarihin belli noktalarından tahmın yurutulup kabul edilmiştir. Şu bir gerçekki balkanlarla orta asya arasındayız gidip gelmişiz ve her zaman devlet yıktırmış devlet kurmuşuz. Hicbir zaman birtoprak parçasına kanmamış fetih inancı ıle yolumuza devam etmiş kimi zaman geri gelmiş kimi zaman ileri gitmişiz. Biz türkler ceddimiz her yere tohumunu bırakmış bunu kimse inkar edemez sanırım

  41. CGRCGR diyorki : 03 May 2011

    Hep bı dunyayı feth edısını bekledım durdum en sonunda sadece laf la dıle getırılısını duyunca “bosa ızlemısım” dedım kendı kendıme. belkı sız dolu kabul edersınız kafanıza gırmıyım :)

  42. Muzaffer diyorki : 03 May 2011

    BOŞA VAKİT HARCADIM DENMEYECEK KADAR GÜZEL BİR FİLM. TAVSİYE EDERİM.

  43. cihan diyorki : 03 May 2011

    yaa film asıl daha yeni başlamıştı ne çabuk bitti….nese çok harika bir filmmm…..

  44. ALI diyorki : 03 May 2011

    filmden bahsedin arkadaslar fasistlik yapmayin

  45. ErrkuT diyorki : 04 May 2011

    Herkese tavsiye ederim gercekten harika bir film cok tskler.. Ask Tesadufleri Sever filmini de koyarsaniz cok memnun olacagiz sevgili Kralicem

  46. ferit ŞENKAYA diyorki : 05 May 2011

    Teşekkürler kralice emeğinize sağlık güzel bir filmdi

  47. Onur35 diyorki : 06 May 2011

    nede olsa türk soylu moğallar

  48. mukan kağan diyorki : 06 May 2011

    harika bir film

  49. semur diyorki : 09 May 2011

    bzmkler damacana yo ne bilim sacma flm cekerler.cekseler OSMANLI GERCEKLERNI ADAM GIBI TARIH BELGESEL gbi ne guzel olurdu.

  50. ömer diyorki : 10 May 2011

    1. Cengiz Han, Moğolca ile birlikte Türkçe de konuşmakta idi.

    2. Cengiz Han konuşmalarında kendini Türk olarak tanımlamıştır.

    3. Cegiz Han’ın soyu Çinliler’ce ”Şa-To” adı verilen Türkler’e dayanır ki bu Türkler, Kök-Türkler’in devamıdır.

    4. Cengiz Han, (3. maddeye bağlı olarak) tıpkı Kök-Türk kaganları gibi kumral ve açık renk gözlüdür.

  51. yasin diyorki : 11 May 2011

    filim tamamen harikaydı bu imkanı bize sunup izlememizi sağlayan herkese teşekkur ediyorum allah razı olsun
    filmi kesinlikle izlemenizi tavsiye edıyorum

  52. ankarali diyorki : 12 May 2011

    Agalar cahil olman mogollar Türk degildir-Ayreten cok vahsi bir millettir..Sakin bizi onlarla bir kefeye falan koyman

  53. Estergon diyorki : 14 May 2011

    Türk’ler Bin Boydur Biride Moğoldur..
    ne idüğü belli olmayan Türk tarihinden nemalanmaya çalışan hepimiz insanız sloganıyla insan olmaya debelenen eşşekten türeyip eşşek kadar onur karakter şeref ve onura haiz olamamış şeyler bunu iyi bilir.

    Çingiz Han

  54. Estergon diyorki : 14 May 2011

    Hulagu Han – Kahramandır Türk atasıdır.

    abbasilerce Türk’Lere uygulanmak istenilen asimile yöntemleri Türk eş abbasili erkek gitti yerle bir etti. taş üstünde taş bırakmamak deyimi oradan gelmiştir. soysuzların alamut kalesinden geriye üst üste 2 taş bile kalmamıştır ismaili devleti diye hurafeden beslenen soysuzlar iyi bilir :))) tarihle ilgili ahkam kesmeye çalışılmışta nafile.. yürüyün başka kapıya düdükler

  55. Cengizhan diyorki : 14 May 2011

    Moğollar Türklerin kardeşidir…Moğollar sadece kendilerine karşı gelen ve kendilerini aşağalayan ülkelerle savaşmıştır…ayrıca İslam dünyasını yerle bir etmiş diyipte Cengizhanı sevmeyenler insanlarda vardır…ancak Cengizhan bunu istiyerek yapmamıştır mecbur kalmıştır…çünkü İslam dünyasıyla yaptığı barış yaptı…ve ticarete başladılar bu sırada kervanlarına Otra valisinin adamları saldırdı ve Cengiz han ortavalisinin teslim edilmesini istedi ancak otravalsii teslim etmeyen islam dünyasını gönderdiği elçiyi öldürerek Cengizhanın öfkelenmesini sağlamışlardır…Bu yüzden bu adama Vahşi veya babar diyorsanız adaletinizi bir kez daha sorgulayın;)Ve sözünün eri bir liderdi…Kısacası Cengizhan hiç bir savaşı sebepsiz yapmaz;)

  56. berkcan diyorki : 15 May 2011

    Gayet başarılı bir belgesel.

  57. Rock diyorki : 16 May 2011

    Kraliçe bide Tenacious D in: The Pick of Destiny flimmini eklersen çok iyi olacak çoğu yere baktım bulamadım…ilgilenirsen sevinirim…:)

  58. antepLéé onur diyorki : 17 May 2011

    SPR bi film Tavsiye ederim ;)

  59. cnyt diyorki : 29 May 2011

    hayatımda izlediğim en saçma filmlerden biri oldu

  60. iSP_PAŞA diyorki : 30 May 2011

    tavsiye ederim bır ınsanın yapabıleceklerı ımkansızlardan

  61. mesutozemir diyorki : 05 June 2011

    emeğinize sağlık. harika bir filimdi.

  62. ersin diyorki : 05 June 2011

    konusu güzel ama timuçinin karısının tadına bakan kalmadı

  63. Alp Arslan diyorki : 11 June 2011

    Güzel ama daha da iyi olabilirdi

  64. wakmaa diyorki : 15 June 2011

    İzlenir ama tarihsel bir bakış açısı yok sadece yazmışlar cengizhan duygusalmı duygusal çok tatlı bişe :D aslında alakası yoktur
    karısı hakkında konusmayacam massallah :D Türk olmak başka bir tat namus kavramı hakkında! ben şahsen beğenmedim

  65. erdi diyorki : 27 June 2011

    gerçekten güzel bir fim

  66. serkan diyorki : 27 June 2011

    hiçbir ayrıntı yok adam bi bakmışsın koca bir orduyu arkasına almış.karısı zengin olmuş.keşiş herşeyi biliyo falan.saçma.tarihsel bir bilgide vermiyo. 15-16 yaşındakiler için eğlenceli olabilir daha büyükler için vakit kaybı.

  67. metehan diyorki : 10 July 2011

    HARİKA tek kelime ile izle derim

  68. Enes diyorki : 13 July 2011

    Bu fılmı ızlerken yaptığı katliyamlarını göstercek sandım bu Timurçin büsürü insan katletti horosana girdiğinde bir tane canlı kalmıcak deyip bütün şehri kılıçdan geçirdi hatta bazı tarih kitaplarında hayvanlarıda katlettikleri söylenıyor fılımdeki anlatılan cengiz han resmen bir melek. Ölmeden önce mezarını kanla doldurmalarını emretmiş. Kalkıpda bu adamı türk’e benzetmek hakaretdir. Ne kadar müslüman katlettiğini ALlah bilir. İlk önce tarih kitaplarında hayatını okuyun sonra izleyin….

  69. polat diyorki : 17 July 2011

    moğollar gerçekten güçlü bir devletti kazandıkları savaştaan sonra oraları yakıp yıkar geçerlerdi… osmanlıyıda 1. bayezid zamanında ankara savaşında bozguna uğratmışlardı ve bayezidi esir almışlardı..:(yanlış bilmiyorsam)türklerlede alakaları yoktur

  70. K0RAY diyorki : 13 August 2011

    Belki Bu zamana kadar Cok sey kacırdım bu fılmı ızlememekle.daha bugun ızlemek kısmet oldu.ayrıca ızlemeden once yorumlara bı goz attım, Fakat bazı arkadaslar cok sacma,kotu,berbat,zaman kaybı dıye yorumlar yapmıs..! ben anlayamadım o arkadasları anlayabılen varsa solesın? Bu film ARSİV lerimizde saklanabılecek duzeyde bır film tsk Kralicem…!

  71. Furkan diyorki : 13 August 2011

    müthiş izlenmesi gerekn bişi

  72. ARKDAS diyorki : 26 August 2011

    arkdaslar öncelikle bunlar türk deil felan die yorumları bırakkalım lütfen.osnuçta onlarda insan bizlerde insanız ama ben timuçinin neler yaptıgını bılmıorum.kıtaplarda felan okumadım adammı katletmiş yoksa filmdeki gibi daha iyi birimi felan aratırmadım.ama oadamıda adam katletmıs dıe suclamak bence cok olumsuz bi davranış.ne kadar tarh kıtapları olsada ne kadar kanıtımız olsada o dönemde neler yasandıgını tam olarak hıç bırımız bılmıyoruz.genelde her filmde abartılmıs yerler olur.o dönemde adam öldurmenın cezası baskaydı.bu dönemde baska.simdi biz kalkıpta ö dönemdeki adamı bu döneme getirirsek o adam günümüz tarihinde hiç biş yapamaz.kendıne ve görduklerıne ınanamaz.cunkı teknoloji olarak ogunden bugune dünya ülkeleri olarak cok ilerdeyiz.veya bizler o döneme gitsek sımdı nerden biliorsunuz bizler bilek atledilebılırız veya katledebılırız. o dönem yasam için öldürmeyı gozn alan adamların donemıydı.sımdı kalkmıssınız o böle oşöle dıyorsunuz.kitapları okuyun tmmda mantıgınıza kaybetmeyin.bu arada moğollarla türkleri bazılarınız üstte kardeştir akrabadır yazmışsınız ama aramızda kardeslık veya akrabalık yok sadece ozamanlarda turklerle moğollar arasında bı uzlaşma yakınlık 2 tarafın arkdaslıgı olabılır.ama asla bi kan bagımız yok.bu arada timuçin okadar adamı katletmeseydı belkı onlar tımucını katledcekti.o dönemde bunlar olmus. ama hala bızım yasadgımız bu tarihtede cok olay oluyor.onun için işin tarih kısmını kitap kısmını okuduktan sonra mantık yurutun biraz bu dönemde böyle oldu u dönemde bole olur die.

  73. türk evladı diyorki : 30 August 2011

    aramızda türk olamayn arkadalar varya bence buy film hakkında DANDİK DANDİK salakca yorumlar yaomasın bence…. TÜRKÜZ NE MUTLU TURKUM DİYENE

  74. ByFreeD0m diyorki : 01 September 2011

    Çok Güzel Film OLmuş.Emeği Geçen Arkadasların Ellerine SAğlık..

  75. Melisa diyorki : 15 September 2011

    Çok çokkk güzelll

  76. kerem diyorki : 06 October 2011

    güzel 10/7.5

  77. timur diyorki : 28 October 2011

    cengizhanda onun varisi timurlenk te türk atasıdır. bunun aksini kimse hiç bi şekilde ispat edemez, bana batılı tarihçilerin ağzındanda konuşmayın onların söylediği hiç bir şey objektif değildir..

  78. Zeki Celal diyorki : 07 November 2011

    Film Adı Cengizhan ama Hep Timuöin anlatılmışş bunee :D
    Vuarada o kırk kişi Timuçin tarafından kandırılan Kürşad Ve meşhur 40 çerisi

  79. ismail genç diyorki : 08 November 2011

    Ya Bu Film Süper Hele O 40 Göktürkün Bi orduya Dalması Süperdi

    Ama Timucını Karısı Birçok Erkeğe Kendini Bırakmış

    Timuçini Onu Öldürmesi Gerekirdi
    Tek Sorun Buydu FLMDE
    Geri Kalan Herşey güzel

  80. Sipahi diyorki : 19 November 2011

    Ben TÜRK’üm moğol değil. Sanırım hala Cengizi Türk ve Türkleri moğol sanan kara cahiller yaşıyor. hahaha :) Kahrolsun moğollar, Türklük bana yeter hahaha :D

  81. pompist diyorki : 22 November 2011

    Film tarihi açıdan bişeyler yansıtmamaktadır. Moğollar ile kardeş miyiz kesin bilgiler yok fakat kardeşsek; habil ile kabil kadar farklı olduğumuz kesin. “keşke türk boyu olsalardı” demek çok yersiz ve saçma.. İyi ki Türk değiller. Adalet etrafında toplandığı sanılan onlar adaletten yoksun bi devlet idi.

    Ne mutlu Türküm diyene!

  82. Bugra diyorki : 03 December 2011

    çok güzel bi filmdi saolun

  83. oğuz kürşad ay diyorki : 09 December 2011

    eski türkk kağanlarından en çok bilge kağan ve cengizhan kağanımıza hayranlık duyuyorum merak ediyorumda 550 yıldır tamputu tamputu her yıldavul zurnayla kutladığımız sözdeistanbulun fethini yapan ama candarlı türkmen mehmed paşayı rum patriğinin önünde idam ettiren fatihe türkk diyenler nasıl olurda cengizhan gibi bir TÜRKK KAĞANINA TÜRK DEĞİL DERLER ANLAMIYORUM DOĞRUSU! ..
    VE ŞUNU SÖYLEMELİYİMKİ ONUNLA BUNUNLA DEVŞİRME OLUP HER TÜRLÜ PİSLİĞİN İÇİNE BATMIŞ OSMANLININ DEVAMI OLAN BU ÜLKEDE DEĞİLDE KEŞKE 1500 YIL ÖNCE ATALARIMIZIN ÖZ YURDUNDA YAŞAMAK NASİB OLSA İDİ! BUNU HERŞEYDEN ÇOK İSTERDİM!.. AYRICA CENGİZHANA TÜRKK DEĞİL DİYENLER KENDİLERİ TÜRK DEĞİLDİR!.. VE BEEN BİLGE KAĞAN VE CENGİZHAN KAĞAN ATAMIZA YAPTIKLARI ARAP KATLİAMLARI İÇİN BÜYÜK HAYRANLIK DUYUYORUM .EĞER ONLAR BUNU YAPMAMIŞ OLSA İDİLER BUGÜN BU COĞRAFYADA TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ BİLE VAROLMAYACAKTI!. ..

  84. ERDEM diyorki : 15 December 2011

    Türk milletinin tarihini siyasi amaçlar güderek yazmış olan batılı tarihçilere inanmayın.prof .dr kazım mirşad nette aratıp bulabilirsiniz bu kişinin makelelerini belgelerle gösterdiği tarihi okuyunca türklerin ilk m.ö 800 yıl önce şehirleri olduğunu medeniyeti diğer toplumların türklerden gördüğü anlarsınız.türkler sadece zorunlu hallerde talana başvururdu. araplar gibi talanı yağmayı hayat felsefeleri haline getirmediler.araplar ve araplara uşaklık edenn türk beyleri tarafından türkler zorla müslüman oldular ama şimdi zorla müslüman olan ataları bunca acıyı çekmiş olan insanlar arap tan çok arap gibi davranıyorlar.resmi tarihe aldanmayın . cengiz hanın araplara yaptığını eleştirienize arapların türklere neler yaptığını araştırın bakın bakalım türkler nasıl müslüman olmuş. ondan sonra cengiz hana yada diğer türk kağanlarına laf atın..

  85. Oğuzhan diyorki : 22 December 2011

    Arkadaşlar kimin yada neyin kökeni diye fazla takılmayın.Bugün saf ırk diye iddaa eden almanların köküne baksan Hunlular cıkar..sonuç buradaki kültürdür. moğollar yada Türkler aynı bozkır yasaları ile yaşamışlardır. Cengizhan bozkıra hakim anlamında verilen bi lakaptır.Önemli olan kültürdür…Aynı kültürün cocuklarıyız sahip çıkmalıyız.Cengizhan a gaddar diyoruz Atilla dahamı farklıydı :) dönemin şartları bunlar.Cengizhan moğoldur ama unutmamalıki en büyük subayları ve ordusunun çoğu Türktür.Film bence güzeldi izlemeyenler izlesin.

  86. Ahmet diyorki : 25 December 2011

    ssüper

  87. KILICASLAN diyorki : 30 December 2011

    moğollar türk değil katılıyorum.sosyal hayatları,devlet düzeni ve askeri teşkilarını türklerin etkisinde kalarak almışlardır.han,kağan vs bir çok kelime türklerin etkisinde kaldıklarından almışlardır.filmin sonunda dikkat ediniz timuçin her suça ceza olarak ölüm demiştir.bu şekilde otorite sağlamıştır.fethetettikleri her yeri yakıp yıkmışlar zamanın en güzel şehri bağdat bile yakılıp yıkılmıştır
    cengiz hanın torunu hülagü han bağdatı yakıp yıkmıştır.bağdattaki tüm kütüphaneleri yakmış kitapları dicle nehrine atmıştır.dicle nehri günlerce bulanık akmıştır mürekkep yüzünden zalim ve kıyımcı olduklarından moğol imparatorluğu fazla uzun sürememiştir.cengizhan öldükten sonra impatatorluk dört ayrı hanlığa bölünmüştür.bu hanlıklarda fazla uzun sürmemiştir.
    moğollara ilk yenilgisini yine bir türk komutan sultan baybars tattırmıştır.ayn calut savaşı
    türkler moğolların yaptıklarını yapmamış fethettikleri ülkelerdeki halka zülüm etmemiştir.çok adilane davranmıştır dinlerine,dillerine
    kültürlerine karışmamıştır sadece vergiye bağlamıştır. bu yüzden osmanlı impatorluğu uzun sürmüştür
    türkler islamı geniş coğrafyalara yaymıştır.haçlı seferlerine karşıkorumuştur.yunanlılar,bulgarlar,sırplar,arnavutlar,ermeniler,araplar ve bir çok millet uzn bir süre türklerin egemenliğinde huzurlu bir şekilde yaşamıştır.örneğin sırplar yaklaşık 4 asır yaşamıştır moğol imparatorluğunun ömrünün yaklaşık iki katı kadar.
    türklerle moğollar arasında dağlar kadar fark vardır.

  88. turk diyorki : 11 January 2012

    arkadaslr erkez hatalı birincisi cengiz han turk deildirmoğoldur ama gokturkce yanı bızım soyumuzn ilk dilini konusmaktaydı hem mogolca hemde gokturkce konusmaktaydı cengızhan üstelik cengizhandünya üzerindeki en büyük liderdir 32.000.000 kilometrekarelik alanı fethetmiştir üstelik tarihte soyu en uzun olan liderdir tam 16.000.000 yanı 16.000.000 cengizhan soyu vardır buna göre suan dunyadakı her 250kisiden 1 i cengizhanın soyundan gelmektedir üstelik haritalara bakarsanız türklerin başlangıcının ortaasyada oldugunu gorursunuz yani butun turkler anadolu topraklarında deiller o zamanlarda butun asyada turkler dagılmıstır
    yani tum asyada turk boyları vardır ama bu nların hıc bırı turk boyu olarak tarıhe gecmemıstır ustelik cengiz han goktanrı inancına inanmaktadır yai biz turklerın musluman olmadan onceki inanı yanı bosu bosuna insanların kafasını karıstırmayın ha bu sırplar 4 asır yasamıstır dopru mogollardan daha cok ama buda sırpların gucsuz oldugunu gosterırır bız osmanlı torunları herzaman guclu deildik ustelik turkler herzmn gocebe bir hayat yasamıs sabıt kalmamıstır sultan suleymandan sonra ulkeye duzgun birri gecseydi eminimki ckdaha gucluolurduk ustelik yıkılmamızın sebebi padisahlar deildir mesela gencosman eger yenicerii ocagını yıksaydı ve duzgun bşir o9ocak kursaydı osmanlı yıkılmazdı bildiginiz gibi yeniceri isyanları osmanlıda her asırda yasanmıstır yıkılmamızın 1.sebebi askeri duzensizliktir bunu baska seylere baglamayın ustelik cengiz han turk deildir yarı mogol yarı gokturksoyundan gelmektedır hem sunu unutmayın cengızhanın 3-4 oglu vardır ama coksayıda kızı vardır kac tane kızı oldugu bilinmemekte bu yuzden cengizanın soyundan olma htimalimiz 205 de 1 dir

  89. brocksyx diyorki : 12 January 2012

    Öncelikle Cengiz Han yarı Türktür. Soyunun bir kısmı Türklere dayanmaktadır. Aynı zamanda Moğollar’ın Türk olduu kabul edilir, henüz kanıtlanmamıştır ama bununlan ilgili çalışmalar var. Cengiz Han kendinin Moğol olduğunu fazla söylemez kendini tanıtırken kurt soyundan(Türk soyundan) geldiğini söyler ve savaş taktiklerinde ve yaşamında Türk kültürünü benimsemiştir. Bu arada bazılarınız Türklerin göç etmesinin sebebinin Moğollar olduğunu söylemiş, o kişilerin tarihi bildiğinden şüpheliyim. Türklerin göç etme sebeb kuraklık ve Çin baskısıdır.

  90. oğuz kürşad diyorki : 22 January 2012

    EY TÜRKK ÜSTTE MAVİ GÖK ÇÖKMEDİKÇE ALTTA YAĞIZ YER DELİNMEDİKÇE (SEN ASLINA TARİHİ KÜLTÜRÜNE TÖRENE SAHİP ÇIKTIKÇA) SENİN İLİNİ VE TÖRENİ KİM BOZABİLİR.

  91. CENGİZHAN diyorki : 01 February 2012

    ÖNCELİKLE FİLİMDE EMEGİ GEÇEN LERE TEŞEKKÜRLER…ANCAK BU FİLİMİN BÜYÜK KAĞANIN HAYATINI TAM OLARAK ANLATTIĞI SÖYLENEMEZ SAVAŞ SAHNELERİNE AZ YER VERİLMİŞ …
    DİĞER TARAFTAN BEEN ERDEM KARDEŞİMİN SÖYLEDİKLERİNE YÜREKTEN KATILIYORUM BUGÜN SOYCA TÜRKK OLDUKLARI HALDE (DİNEN MÜSLÜMAN OLUP) TARİHİ BİLDİĞİNİ ZANNEDENLER ASLINDA TARİHTEN BİHABERDİRLER! ..
    YILLARDIR HEP DÜŞÜNÜRÜM
    BİR ÇOK KİŞİ SOYCA TÜRKK OLDUĞU HALDE ATALARIMIZ’IN ORTA ASYADAN GELDİĞİNİ SÖYLER AMA NE ENTERESANDIRKİ HİÇ KİMSE DURUP DÜŞÜNMEZ MÜSLÜMANLIĞIN TÜRKLERE İLK NEZAMAN NASIL VE HANGİ ŞARTLAR ALTINDA GELDİĞİNİ YADA GETRİRİLDİĞİNİ…
    TÜRKK’LERİN 7000 YILLIK TARİHİ VE 5000 YILLIK KÜLTÜRÜ VARDIR ARAP DİNİNİN ORTAYA ÇIKIŞI 600 YILLARIDA OLMUŞTUR …VE ŞUDA BİR GERÇEKTİRKİ ARAP’IN DİNİ TÜRKLERE PAZARDAN ALIŞ VERİŞ YAPAR GİBİ GELMEMİŞTİR ARDAN GEÇEN YÜZYILLAR SONRA TANRININ TÜRKLERE ÖNDER OLARAK GÖNDERDİĞİ CENGİZHAN KAĞAN İLE ARAPLARDAN TARİHSEL ÖCÜMÜZ ALINMIŞTIR FİLİMDE BÜYÜK KAĞANIN ÇİNLİ RUS VE ARAP KÖPEKLERİYLE YAPTIĞI SAVAŞLAR GÖSTERİLMİYOR EN ÇOK BUNLARI GÖRMEK İSTEWRDİM BÜYÜK KAĞANIMIZIN ÇİNLİ RUS VE ARAP KÖPEKLERİNİ NASIL KILIÇTAN GEÇİRİP KATLETİĞİNİ GÖRMEK EN BÜYÜK TEMENNİMDİ. VE BEEN ADINI TAŞIDIĞIM BÜYÜK KAĞANIMIZ CENGİZHAN KAĞANIMIZA OLAN HAYRANLIĞIMI HER SEFERİNDE YÜREĞİMDEKİ TARİFİ BELİRSİZ BİR SEVGİ HEYECAN VE BAĞLILIKLA DİLE GETİRMEYİ VE BÜYÜK KAĞANA OLAN HAYRANLIĞIMI YİNELEYEREK KENDİSİNİ SAYGI HASRTET VE ÖZLENMLE YAD EDİYORUM EY ULUĞ TANRIM NE OLUR ARTIK BİZE YÜCE ATALARIMIZ BİLGE KAĞAN VE CENGİZ HAN KAĞAN ATALARIMIZI GERİ GÖNDER.

  92. kür şad diyorki : 07 February 2012

    TANRI TÜRK’Ü KORUSUN.

  93. lom-30 DOÇKA diyorki : 11 February 2012

    moğollar :TATAR -MERKET kırmaları..sen hangi türktrn bahsediyorsun TÜRKLER müslüman olmadan önce ve sonra daima GARİBANIN HAKLININ ZAYIFIN KİMSESİZİN yanında olmuştur ve halen olmaktadır. yecuc ve mecuc:tabir edilen bu kana susamış KATİLLER SÜRÜSÜ nasıl TÜRK olabilirler.. harzemşah babür gazne ve en son abbasi devletini yoketmişler anadoluda o tarihte 100 000 den fazla insan bu moğol köppekleri tarafından katledilmiştir cengizin büyük oğlu HÜLAGU denen köppek soyu tatar kırması bu piç taş üstünde taş omuz üstünde baş bırakmadı semerkant ta buhara da ve bağdat ta 400 000 den fazla kitap ve katolok bu magara maymunları tarafından yakıldı fırat ve dicleye atılarak yokedildi.astronomi astroloji yıldız bilimi matematik cebir fizik kimya simya ve diger dallarda verilmiş yüzbinlerce eser bu kahbeler tarafından yokedildi..38 yıl içinde doğdular yükseldiler ve tarihin çöplüğünde yokolup gittiler.ardından haçlı köppekleri geldi müslümanların geriye kalan yokedilmiş tarihinden kalanları da onlar çalarak avrupaya götürdüler ve müslümanlAr o günden sonra bir daha toparlanıp belini doğrultamadılar..ve şuan bölük börçük paramparça ise müslümanlar ve türk toplumları bunun tek sebebi CENGİZ PİÇİ ve onun kana susamış çeribaşı köppekleridir…

  94. Oh.Trouble diyorki : 18 February 2012

    Moğolların Türk olmadığını sömyleyen arkadaşlar; arkeolog musunuz, dil bilimiyle mi uğraşıyorsunuz, necisiniz de bunu iddia ediyorsunuz? Moğollar dil olarak da, gelenek olarak da, destanlar olarak da, motifler olarak da, her ne yünden incelerseniz inceleyin Türktür. Dünya da Türklüğünü bilmeyen bir çok millet vardır. Dillerinin incelenmesiyle bir çoğunun Ön-Türkler den gelme oldukları Kazım Mirşan gibi bu alanda tüm dünyanın tanıdığı kişiler tarafından halen ispatlanmaktadır. Hazar Denizinden Japonyaya kadar yaşayan halkların nerdeyse tamamı Türk soyundan gelmedir. Çin in de bir kısmı buna dahildir. Rusyada da bir çok özerk bölgede Türklerin yaşadığı bilinmektedir ve herkesçe kabul görmüştür. Ama bazı kişiler Moğolların Müslümanlığı kabul etmeyişinden dolayı Türk olmadıklarını söyleyerek bizim Türklüğümüzden çok Müslümanlığımıza değer vermemizi istemektedirler. Müslümanlığı kabul eden Moğol soyundan gelme Altınordular Türk oluyor da CengizHan mı Türk olmuyor? Türklük dinle alakalı birşey değildir. Müslüman olsa da olmasa da bazı toplumların Türk olduklarını kabul etmek durumundayız. Macarlar(Hungary) da Avrupa Hunlarının soyundan gelmedir. Ancak bize Müslüman olmadıkları için Türklüklerini kaybettikleri öğretilmektedir. Oysa ki Türklük öyle kolayca kaybedilecek bir benlik değildir. Dünyanın en eski ve köklü ırkı Türk ırkıdır. Burda size tarih dersi verecek değilim. Ancak sizlere tavsiyem, Mu kıtası ile ilgili kitaplardan biraz okuyun. Ya da ÖnTürkler le ilgili kitaplar da olur. Okuduktan sonra daha iyi göreceksiniz.

  95. ESRARENGİZ diyorki : 19 February 2012

    TÜRKLÜKLE MÜSLÜMANLIĞIN NE ALAKASI VAR ANLAMIŞ DEĞİLİM ARAP DİNİNİN ORTAYA ÇIKIŞI 1500 YIL OLMUŞTUR OYSA TÜRKLERİN 7000 YILLIK TARİHİ VAR .
    METEHAN MÜSLÜMANMIYDI OĞUZ KAĞAN MÜSLÜMANMIYDI İLTERİŞ KUTLUK KAĞAN ATTİLA MÜSLÜMANMIYDI? ..
    NE MUTLU ÜMMETİM DEĞİL NE MUTLU MİLLETİM DİYEN ATALARIMIZIN TORUNLARIYIZ YÜREĞİNDE TÜRKLÜK SEVDASI TAŞIYAN TÜM KANDAŞLARA SELAM OLSUN.

  96. erkan diyorki : 19 February 2012

    fılm gerçekten çk güzel meeyı geçen herkese teşekürler

  97. esrarengiz diyorki : 20 February 2012

    YAPTIĞIM YORUMLAR SİLİNİYOR…
    ADMİN SANIRIM SANA DOKUNUYOR! ..
    SADECE YALANCILAR SAHTEKARLAR GERÇEKLERİN AÇIĞA ÇIKMASINDAN KORKAR .
    TÜRKK OLMAYAN SOYSUZDUR.

  98. sir diyorki : 20 February 2012

    müzik filmin herşeyi,,, film müzikleri cok güzel,, diğer cengiz han filimlerini de izledim ama bu en iyisi…

  99. Erlik Han diyorki : 26 February 2012

    Cengiz Han, bugünkü Afganistan’da kendisini ziyeret eden Kadı Vahideddin Fuşanci’ye ”Peygamberimiz Hz.Muhammed her şeyi önceden bilmiş diyorsunuz; acaba benim ortaya çıkışım için ne demiş ?” diye somuş; kadı da ”Uturkû al-Turka mâ tarakûkum, yani Türkler size dokunmadıkça siz de onlara dokunmayınız” demiş olduğunu nakletmiş ve Cengiz Han da bunun çok bilgece bir söz olduğunu söyleyerek kendisinin Türk olduğunu belirtmiştir.
    Cengiz Hanın Babası Türktü ne konuşuyorsunuz siz?? Cengiz Han’ın soyu Çinliler’ce ”Şa-To” adı verilen Türkler’e dayanır ki bu Türkler, Kök-Türkler’in devamıdır.Biraz araştırın okuyun öğrenin. Cengiz Han kendisinden hep Türk olarak bahsederdi..

  100. Fatih Orhun diyorki : 01 March 2012

    Cengiz Han Türk değildir tarihi araştırın diyorsunuzda siz önünüze gelen bilgiyi okumussunuz. Öncelikle siz okuyun tarihi:

    Cengiz Han Türktür, öncelikle kanıtlarından biri fiziki yapısı ve ölüm şekli. Ölüm şekli Türk Kağanların ölüm şeklidir mezarı bulunamaz ve fiziki yapısıda KökTürklere benzer. Cengiz Han hem Türk hayranı hem Türktür bir Cengiz Han yasası:
    Çinli öldüren 1 eşşek parası verecektir
    Türk öldüren 200 deve parası verecektir.

    Ve Cengiz Han’In kurduğu devletin içindeki ırklar: Türkler-Moğollardır
    Bunlar sadece bildiklerimin ve kanıtların küçük parçası.

    Film hakkında ise izlenebilir bir film gerçekten konusu iyi yapılandırılmış. Tek sorun savaş sahnesinde ki müzik biraz daha canlı olabilirdi. İyi seyirler

  101. Fatih Orhun diyorki : 01 March 2012

    Devamını getireyim:

    Cengiz Han 40 GökTürk askeri değildir onlar sayarsanız hem 40 asker yok orda ve onlar GökTürk efsanesi değildir 40 Göktürk Efsanesi Çin kalesini basmakla olmuştur. Lakin bu atlı askerlerde tam olarak bilinmemektedir ama görüşlere göre GökTürk askerlerine benzediği için GökTürk askeri denir bende öyle inanıyorum ama kesin değildir. Bu askerlerde :D tarihe yazılmayacak gibi değil. Birde Cengiz Han Türktür arkadaşlar aklınızı çelmesinler Kanıt:
    Cengiz Han ülkeleri kuşatırken veya feth ederken bir kalede Türkler vardır ve Cengiz Han bu kaleye saldırmadan ilerlemiştir eğer Türk olmasa neden saldırmasın. Sakın demeyin ki korktuğundan.

  102. Fatih Orhun diyorki : 01 March 2012

    Yazı yazamadan duramadım bir konuda daha durayım Cengiz Han Müslüman düşmanı diye tanılır lakin değildir. Nedeni ise:
    Cengiz Han tüm dünyaya saldırı yapmıştır ama en çok Müslümanlar zarar görmüştür fakat düşmanı değildir. Ülkesini genişletmek istemiştir bu yüzden bir din düşmanı olarka değil bir büyük devlet kurmak için saldırmıştır.
    Harzemşah öldürme nedeni ise:
    Harzemşah’a yolladığı tüm elçileri Harzemşah öldürmüştür o yüzden Cengiz Han sadece Harzemşahın yaptığı için öldürmüştür.

    2-Birde Müslüman düşmanı olmadığını kanıtı ise tam hatırlamıyorum ama Müslümanlar esir alınmıştı fakat Cengiz Han Müslümanları esirlikten kurtarmıştır. Bu yüzden bu Müslüman düşmanı olmadığını gösterir.

  103. Tolga Par diyorki : 05 March 2012

    Cengiz Han Saçlarını Hiç Örmemiştir Ve Mogollardan Tek Farkı Türk olması Bütün Mogollar Saçlarını Örerlerdi Ama Cengizhan Hiç Örmedi Buda Türklüğün Kanıtı

  104. attila diyorki : 19 March 2012

    şiddetle tavsiye ederim

  105. ESRARENGİZ diyorki : 20 March 2012

    TÜRKLER BİN BOYDUR VE BU BOYLARDAN BİRİDE MOĞOLLARDIR TIPKI TATAR AZERİ KIRGIZ KAZAK TÜRKMEN YÖRÜK KARAÇAY KIPÇAK UYGUR NOGAY GİBİ… SELÇUKLUDA TÜRK OLDUĞU HALDE ARAPLIĞI BENİMSİYORDU OSMANLIDA ÖYLE NAPICAĞAZ ŞİMDİ… MOĞOL KARDEŞLERİMİZ DE TÜRKTÜR CENGİZHAN KAĞANIMIZ ÖZBE ÖZ TÜRKTÜR. TÜRK OLMAYAN SOYSUZDUR.

  106. Hüseyin diyorki : 26 March 2012

    Filmi beyendimmi beyenmedimmi tam olarak bişey söyliyemiyeceğim. O kadar çok eksik sahnesi varki. Olaylar filmin gelişme sahneleri çok hızlı insanın kafası karışıyor. En ufak dikkat dagılımında filmden hiç bir şey anlamazsınız. En çok hoşuma giden yeri 6. partın sonlarıydı. Mogullar bi Türk boyu olmasada Türk gibi bahsedilmiş. Savaş taktikleri, saldırı biçimleri aynı. Mogulların bile destanını filme çevirmişler fakat bizim 1453 ( İstanbul’un Fethi ) Filmimiz 2012 de çıktı. İmrenmeliyiz bence arkadaslar.

  107. Hasan diyorki : 20 April 2012

    Gercekten cok güzel bir film ellerinize saglık filmi ne kadar izlşesemde severek ve isteyerek izliyorum

  108. ecel diyorki : 05 May 2012

    çok güzel bir film

  109. Beybaris diyorki : 06 May 2012

    Sevgili Bauirlarim(Kardeslerim)Ben kazak Turkuyum(Aslinda Turk Kelimesi de yanlistir,dogrusu Turik tir.Cunku Turkcede Sesli sessiz uyumu sarttir.)Neyse ben Kazakistan Semey de dogdum en dosusudur ulkemin.Cengizhan (Gercek soylensi bugun dahi,Shingizkhan)Turk falan degildir,saglam bor mogol dur ve Turk tarihinde Turklerin basina gelmis en buyuk felaketlerden biridir.Ne kitap ne kutuphane kaldirmistir.Ortaasya da .Ikinci gfelaket ise Rus imparatorlugudur.Bu ikisi olmasaydi bugun Buyuk bir Turkistan zaten mevcut olacakti.Daha sonra mogollar ile tabii olarak Turkler birbirine karismislar ve erimis yokolmuslardir.

  110. king umut diyorki : 09 May 2012

    cengiz han herkes tarafından bilinen yüce bir kaandır o zamanlarda 191.912 askeri vardı

  111. Muratti diyorki : 30 September 2012

    Şimdi değişik fikirler vs var ama arkadaşlarım her nekadar o KESİN olan cengiz han moğoldur fikrine de sahip olsanız cengiz han Moğol han ı idi bu moğol soyu demek değildir di mi? :) o yüzden dier arkdaşlarında üzerine gitmeyin… cengiz han ın babası asimile olmuş bir tatar dı. yani moğol değil yani….. sizde haksızsınız yarım yamalak bilgiyle insanların üstüne gitmeye gerek var mı

  112. Tarihçi diyorki : 21 December 2012

    Cengiz hanı hala Türk sananlar var :)

  113. cetınn diyorki : 27 December 2012

    arkadaslar ben bıraz baktım bunu okuduktan sonra bayabır bılgısızmısım dedım fılmı gururla ızlerken aklıma geldı bakım dıye umarım yanlıs bılgıdır sızde bı okuyun Cengiz Han, Moğol İmparatorluğunun kurucusu ve ilk hükümdarıdır. 21 Ocak 1155 tarihinde, bugün Doğu Sibirya topraklarından geçen Onon Nehrinin sağ kıyısında yer alan Deli-ün Boldok’ta doğdu. Babası Moğolların reisi Yesügay Bahadır, annesi Houlen Ece’dir. Dolayısıyla Cengiz Han ırk olarak Moğol’dur. Cengiz Han hiçbir dine mensup değildi. Babası Yesügay oğluna, doğumundan önce mağlûp edip esir aldığı bir Tatar kabilesinin reisi olan Timuçin’in (demirci) adını koydu. Bu isimle de anılan Cengiz Han, devlet teşkilâtında da sadece Moğol gelenekleri uyguladı. Yalnız kendisi ve yakınları için çalışmıştır. İmparatorluğunda kurduğu teşkilât ilkel prensiplere dayandığı için ölümünden sonra ancak kırk yıl devam edebilmiştir. 1227 yılında ölmüştür.
    Cengiz Han tarihin kaydettiği en büyük zâlimlerdendir. Onun bu zalimliği mensubu olduğu kavmiyle değil, kendi şahsiyeti ile alakalı bir husustur. Çünkü her kavmin içinden zâlimlerin çıkması ihtimali her zaman vardır.
    O kendisine karsı çıkanları, teslim olmamakla direnenleri çocukları, kabileleri ve şehirleriyle birlikte ortadan kaldırırdı. Aynı asırda yaşamış olan meşhur ilim adamı ve tarihçi İbnü’l-Esîr, Hazret-i Adem (a.s.)’den o zamana
    kadar insanlığın mâruz kaldığı en büyük felâketin Cengiz istilâsı olduğunu söyler ve: “Keşke annem beni doğurmasaydı da tüyler ürpertici zulüm ve katliamları görmeseydim!” der.
    Cengiz Han’ın orduları istilâ ettikleri İslâm ülkelerinde taş üstünde taş bırakmadılar. Kadın ve çocuklar dahil herkesi vahşice öldürdüler. Cengiz’in Moğol askerleri, İslâm kültür ve medeniyetinin en önemli merkezlerini de tahrip ettiler. Camiler ahır olarak kullanıldı. Hârizmşahlar’ın ülkesi baştan başa viraneye çevrildi. 8. yüzyılın ilk çeyreğinde meydana gelen bu hadiselerden bir asır sonra bölgeyi gezen seyyahlar, Moğol istilâ ve tahribatının izlerine rastladıklarını söylerler. Moğolların İslâm kültür ve medeniyet eserlerini tahribe yönelik harekâtı. Cengiz Han’dan sonra Hülâgû ve diğer ahfadı tarafından da devam ettirilmiş, çok sayıda Müslüman katledilmiş, cami, medrese ve kütüphaneler yakılıp yıkılmıştır. Cengiz Han’ın bu tahribatını tarihçiler “nehirlerin günlerce kan ve mürekkep aktığını” beyan ederek tarif etmişlerdir. Tarihe bu vasıflarla geçmiş birisinin hangi ırka mensup olduğu çok da önemli değildir. Hele Mehdi olduğu iddiası da son derece anormal bir iddiadır.

  114. Burak göktürk diyorki : 22 February 2014

    arkadaşlar cengizhan türk değil diyorsunuz ulan adam göktürk devrinde yaşamış göktürklerin atası siz neyin kafasındasınız cengizhan müslümanmıydı bilmem ama atatürk gibi oda bizim atamızdır fazla uzatmaya gerek yok intden araştırın kendiniz görün bb

Yorum Yapın